• Išparduota
Baranova Jūratė, Sodeika Tomas - Filosofija XI-XII kl
search
  • Baranova Jūratė, Sodeika Tomas - Filosofija XI-XII kl

Baranova Jūratė, Sodeika Tomas - Filosofija XI-XII kl

7,95 €
Nėra mokesčio
2002 Lietuvių kalba, "Tyto alba", 448 psl., k.v.
Būklė: Labai gera
Kiekis
Išparduota

  Duomenų apsauga

Jūsų duomenys griežtai tvarkomi pagal Duomenų apsaugos reglamentą.

  Pristatymo informacija

Pristatymas per 1-3 darbo dienas

  Grąžinimo taisyklės

Pas mus taikomas standartinis prekių grąžinimas (14 kalendorinių dienų)

Priešingai nei kai kuriose kitose Europos šalyse, Lietuvoje filosofija nėra įprastas įrašas vidurinių mokyklų tvarkaraščiuose. Tiesa, situacija pamažu keičiasi. Pasirodė pirmi verstiniai ir lietuvių autorių vadovėliai, kai kuriose vidurinėse mokyklose filosofija pradėta mokyti kaip pasirenkamas dalykas. Bene didžiausius nuopelnus lietuviškai mokyklinei filosofijos propedeutikai galima būtų priskirti Jūratei Baranovai ir Tomui Sodeikai. Jų plunksnoms priklauso ir prieš keletą metų išleistas vadovėlis “Filosofija: XI-XII”. Pratarmėje autoriai patikslina, kad tinkamesnis pavadinimas vadovėliui būtų “Filosofinė antropologija”. Filosofija čia orientuojama į žmogų, skatinama apmąstyti patį žmogų, jo santykį su pasauliu ir kitais žmonėmis. Gal taip truputi ir susiaurinamas filosofinių problemų spektras, tačiau suteikiama vadovėliui taip reikalingo vieningumo ir sistemiškumo. Priešingai nei kituose vadovėliuose (M.Fürst ir J.Trinkso ar A.Plėšnio), čia nėra paties autoriaus rašyto vientiso teksto – vadovėlis sudarytas iš trumpų ištraukų iš įvairių filosofų, rašytojų, mokslininkų tekstų, taip pat pateikiama nemažai dailės kūrinių reprodukcijų. Ištraukos sugrupuotos pagal nagrinėjamas problemas, šalia jų pateikiamos trumpos santrumpos, formuluojami klausimai. Pateikdami skirtingas filosofines pozicijas vienu ar kitu klausimu autoriai siekia išjudinti skaitytoja, paskatinti jį savarankiškam mąstymui. Nors tokia rašymo maniera ir sudaro įspūdį, kad autoriai nebando pateikti jokios pozicijos kaip privilegijuotos, vis dėlto tekste autorių požiūris gana aiškiai jaučiamas. Ši knyga gali būti skaitoma ne vien kaip mokyklinis vadovėlis. Trumpos ištraukos gali būti maloniu skaitiniu laisvesnę akimirką ar pagrindu savarankiškiems apmąstymams.